eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 4

Hallo lezers,

Om 8 uur worden we allemaal wakker door de wekker. We hebben weer als een blok geslapen. Vandaag zijn we weer om 11 uur op pad.

Allereerst gaan we naar de prachtige Senso-ji tempel. Wanneer we aankomen bij de tempel zien we gelijk de authentieke Japanse architectuur terug in het prachtige design. Het tempel complex bestaat niet alleen uit de tempel zelf maar ook uit een Shinto shrine. Een shrine is een heilig altaar voor een boeddhist om te bidden of offers te brengen. Daarnaast staat er een pagode van vijf verdiepingen hoog. Een prachtig complex ! Vooral ook omdat we ontzettend veel Japanners in prachtige kimono's zien lopen. We proberen ze op de foto te krijgen en mogen zelf ook nog met enkelen op de foto. Achter het tempelcomplex is nog een straatje met souvenirswinkeltjes en restaurantjes. Echt heel authentiek en we kijken onze ogen uit. Wat een bijzondere sfeer heerst hier. In een of ander piepklein restaurantje gaan we wat drinken. Eerst krijgen we thee aangeboden. Om binnen te komen moeten we allemaal bukken en binnen zitten we op heel lage stoeltjes ! Heel grappig ! Het is al half 3 voordat we het hele gebied gezien hebben.

Als tweede op het programma staat het keizerlijk paleis met zijn prachtige tuinen. Echt ook een wow-momentje ! Iets minder druk dan bij de tempel vanmorgen en daardoor heel rustgevend ! En dat terwijl je vanuit de tuinen uitzicht hebt op de skyline van Tokio! Heel groots en prachtig mooi.

Omdat het inmiddels al behoorlijk laat is besluiten we de metro te nemen naar de Tokyo Tower, de rode versie van de Eifeltoren. Het begint dan net donker te worden dus we zien hem ook mooi verlicht ! Na daar in de buurt nog wat gegeten te hebben gaan we terug naar het hotel waar we omstreeks half 10 uitgeput aankwamen. Was wel een gigantisch leuke dag in het speciale Japan ! We ervaren het heel anders dan het ons bekende Azie : het is hier allemaal extreem netjes en schoon en de mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam en zien er ook zeer netjes en verzorgd uit.

Groetjes aan iedereen !

Irene

Lien en Jan

Heel anders dan amerika. Mooie fotos. In de metro zijn jullie al kind in huis. Knap zeg. Blijf genieten.

Wies en Harrie

Het ziet er allemaal weer super goed uit.
En inderdaad heel anders dan andere jaren.
Maar van het eten hebben jullie nog weinig foto's gemaakt.
Geniet maar fijn! groetjes oma en opa