eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 6

Vandaag hebben we de wekker op 8 uur gezet zodat we na het ontbijt en koffer inpakken uiterlijk half 11 het hotel in Tokio kunnen verlaten. Met een metro zijn we binnen 20 minuten op een groter station vanwaar we vandaag voor het eerst met de Shikansen (de supersnelle Japanse kogeltrein die zo'n 300 km per uur haalt) gaan reizen. We zijn ruim een half uur te vroeg, wat hier natuurlijk niet nodig is omdat alle treinen op de seconde precies op schema rijden ! We hoeven maar een half uurtje in deze trein, daarna overstappen op een andere trein die omhoog de bergen ingaat tot Hakone. Het laatste stuk moeten we nog 2 haltes met een kabeltrein. Ca half 3 komen we bij het appartement aan, een typisch Japans huisje. Er zijn hier namelijk geen bedden. Er is een speciale slaapkamer met een speciale vloer van tatami matten. Hierop moeten we diverse matjes leggen om een bed van te maken. Hier blijven we 2 nachten, ben benieuwd hoe onze ruggen dat gaan vinden ....

Daarna gaan we (helaas door de regen) in het dorpje op zoek naar een supermarkt (voor het ontbijt morgen) en een restaurantje. Alles schijnt hier in de avond namelijk gesloten te zijn. Het blijkt inderdaad lastig te zijn. We komen uit bij een familierestaurantje gerund door opa en oma. Het is megaklein, je zit op piepkleine krukjes of op de grond en je kunt door een luikje zo de keuken inkijken. We aten gewokte noodles, rijst en wat kip en varkensvlees. Het smaakte prima !

Na een aantal dagen Tokio waar we de hele dag en avond op pad waren, zijn we nu om half 7 alweer terug in het appartement. De avond brengen we door met lezen, film kijken en spelletjes doen. Ook houden we nog een verkleedpartijtje met de kimono's die ook hier weer voor ons klaar liggen ! Haha ......