eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 7

Vandaag ontwaakten we in Hakone. We sliepen vannacht op matjes op Japanse wijze (we hadden overigens geen keuze :-)). Ondanks dat het wat harder is dan een matras in een bed hebben we lekker geslapen.

Hakone is een plaats in een bergachtige omgeving en in de buurt van de bekendste berg van Japan: de MT Fuji. Maarten in ik wilden in de bergen een wandeling maken en trokken om 10 uur er op uit. We hadden eerst de kabeltrein naar een hoogte van 700 meter en pakten toen een kabelbaan naar 1000 meter hoogte. Hier kwamen we op een vulkanisch gebied met veel geisers. Vanuit de lucht zagen we een hele grote geiser die voluit water omhoog spoot. Ook zouden we hier mogelijk een zicht hebben op de MT Fuji. Mogelijk omdat de berg meestal in de mist ligt. Dat was nu jammer genoeg ook het geval. We zagen af en toe een flard van de 3000 meter hoge berg maar niet in volle glorie. Een andere teleurstelling was dat we vanuit deze plek niet konden wandelen omdat alle wandelpaden afgesloten waren. Waarschijnlijk omdat de geisers te actief waren. We besloten om met de kabelbaan naar een lager gelegen station te gaan. Vanuit die plek zijn we via een slingerende verharde weg 3.5 km omhoog gelopen naar het hoger gelegen station waar we om 12 uur Sanne en Irene weer troffen. We keken hier nog wat rond. Lachten om de zeer begeerde zwarte eieren die iedereen aan het eten waren (de schaal wordt zwart als ze gekookt worden in de warmwaterbronnen op de berg) en aten zelf een egg ice (geel softijs).

Daarna gingen we met de kabelbaan verder naar beneden waar een groot meer ligt. Hier stapten we op een boot die ons naar de andere kant van het meer bracht. De omgeving was er mooi en de temperatuur was ook wat aangenamer dan in de afgelopen dagen die heel vochtig en warm waren. We slurpten een lekkere noodle soep en liepen toen langs de rand van het meer door een prachtig groen bos en later door een parkachtige omgeving. Heel mooi. Het laatste deel van de loop (we maakten vandaag een grote ronde door het gebied rondom Hakone) maakten we met de bus.

We hebben nog lekker gegeten in Hakone, hebben nog lekker gerelxed op de kamer en zijn toen weer op onze matjes gaan liggen om te slapen.

Roland

Jullie gaan die matjes nog missen ?