eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 8

Goedemorgen allemaal !

Toch wel een beetje met gebroken ruggen worden we vanmorgen op onze matjes wakker. We douchen en pakken de koffers in en om half 10 vertrekken we uit dit Japanse onderkomen. Eerst gaan we even in de plaatselijke supermarkt een broodje en een yoghurtje kopen. Dit eten we in het parkje in Hakone op. Een heel mooi plekje met veel bloemen en fonteinen.

Daarna beginnen we aan onze terugreis naar Tokio. Eerst met de kabeltrein naar beneden, vervolgens in een klein boemeltreintje, dan een gewone trein en dan nog met de snelle shikansen. In totaal moesten we 5 x overstappen, maar nergens hebben we lang moeten wachten. Het openbaar vervoer hier is echt top geregeld ! Al rond half 2 zijn we terug in de stad van 32 miljoen inwoners ! Volgens mij hebben we ze ondertussen ook al allemaal gezien ! Dan moeten we nog door met de trein naar Narita Airport, het vliegveld van Tokio. Hier hebben we voor 1 nacht een hotel geboekt zodat we morgenvroeg in 15 minuten op het vliegveld kunnen zijn. Om 3 uur komen we daar aan. We checken in en rommelen een uurtje op de kamer. Daarna gaan we op pad in het heel leuke dorpje Narita. Verrassend mooi en echt heel Japans. Ongeveer 2 uur brengen we door bij een tempelcomplex, wow wat mooi, niet normaal hoeveel tempelgebouwen er zijn. De hoogste tempel ligt hoog boven de stad. Hier lopen we naar toe door een geweldige Japanse tuin ! Het mooiste park dat ik ooit gezien heb ! Precies zoals je je een Japanse tuin voorsteld ! Heel veel vijvers met heel grote kooikarpers (we hebben er geen mee kunnen nemen, pap !, gaat een beetje stinken in het koffer) en schildpadden, veel bruggetjes, beelden, mooie roze bloemenbomen ! Echt geweldig mooi ! Hopelijk kunnen de foto's het een beetje overbrengen ! Omdat het zo mooi was bleven we tot het al wat ging schemeren.

Daarna in het dorpje bij een Irish pub wat gegeten en daarna terug naar het hotel en relaxen op een echt bed ! Heerlijk weer !

Lieve groetjes,

Irene