eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 11

Hoi allemaal,

We starten de dag al om half 9 met een echt Japans ontbijt. Hier in het hotel kun je kiezen voor een Europees ontbijt of een Japans ontbijt. Volgens de boordelingen van het hotel zou dit laatste een echte belevenis zijn. Gisteren was het Europese ontbijt heel goed, dus we wilden vandaag het Japanse wel uitproberen. En het was een belevenis ! Het was in een aparte zaal, met voor iedereen een eigen hokje. Het was geen buffet maar we kregen ieder een dienblaadje met diverse gerechten. Eigenlijk was alleen de rijst herkenbaar :) Het zag er prachtig uit ! De smaak was .... heel bijzonder ..... de koffie erbij was heerlijk :) Morgen kiezen we toch weer voor het westerse ontbijt, haha.

Daarna gaan we al vroeg op pad met de bus naar Kamikochi, een geweldig mooi berggebied in de Japanse Alpen. Het is er erg rustig omdat er geen auto's mogen komen. Er komen in dit gebied apen voor en af en toe worden er beren gezien. We zijn benieuwd ! We beginnen met een wandeltocht van 3 km langs riviertjes en meren en met een prachtig uitzicht op bergen in de omgeving van ca 3000 meter hoog. Het is heel vredig over bospaadjes en veel aangelegde houten bruggen. Een heerlijke wandeling bij perfect weer, ca 25 graden, en een strakblauwe lucht. Ergens zien we nog een bord staan dat er op 16 augustus een beer gespot is, maar wij zien nog niks.....

Na de lunch besluiten we nog een wandelroute te lopen van ca 6,5 km. De weggetjes worden smaller en we lopen meer door een bosgebied. Opeens zien we een best grote aap op een zijpaadje waar we dan maar een kijkje gaan nemen. Plotseling rent de aap op ons af. We hebben Marc nog nooit zo snel zien rennen...... volgens andere mensen zitten iets verderop nog meer apen met kleine aapjes. En dat is niets te veel gezegd. Gewoon op de reguliere route zitten we opeens temidden van wel 50 apen. Ze slingeren van boom tot boom en laten zich soms wel meters omlaag vallen om precies op een andere tak weer goed terecht te komen. Echt geweldig ! Maar zeker in het begin ook wel eng ..... ik had gewoon hartkloppingen .... Op een gegeven moment zagen we nog 3 jonkies bij elkaar zitten ! Echt fantastisch ! Wat een belevenis ! We hebben heel veel foto's en filmpjes gemaakt dus hopelijk kunnen we de beelden nog terugkijken !

Daarna heel snel gelopen om de laatste bus nog te kunnen halen. Net toen het begon te schemeren, rond 6 uur hier al, kwamen we bij het hotel aan. Wat een geweldige dag!

Na even op bed gelegen te hebben gingen we nog op pad voor jet avondeten. Best lastig hier omdat je vaak niet kunt zien wat een restaurant is en als je het al ziet je meestal niet naar binnen kunt kijken. Ze zijn hier erg op privacy gesteld. En dan heb ik het ook nog niet eens over de menukaart die vaak alleen in het Japans te lezen is ..... Zo kwamen we vandaag ergens terecht waar we op een laag tafeltje op de grond kwamen te zitten. Op de tafel stond een soort van barbeque ..... De mannen hebben weer genoten van het plaatselijke gerecht Hida beef ! Ik heb voornamelijk rijst en groenten gegeten. Het was wel erg lekker eten op een verrassende lokatie !

Lieve groetjes,

Irene

Lien en Jan

Goed dat je af en toe een aap tegen komt. Goeie training voor dam_dam.