eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 12

Hallo lezers,

Ook vannacht hebben we weer heerlijk geslapen en worden we voor de laatste keer wakker in Takayama. Marc was al om half 7 opgestaan om nog even naar de bekende straatjes van Takayama te gaan. In het vroege zonlicht en zonder de vele Japanse toeristen heeft hij nog wat mooie foto's gemaakt. Maarten ik zijn om 8 uur opgestaan. Na een lekker ontbijt verlaten we dit prima hotel in deze leuke plaats ! Is allebei erg goed bevallen ! Binnen 5 minuten lopen zijn we op het station waar we plaatsen reserveren voor de 2 treinreizen van vandaag. Ideaal hier ! Je krijgt zitplaatsen ! Op het station staat zodoende iedereen mooi verspreid over het perron en netjes achter elkaar in een rij. Als de trein er is gaat ook eerst iedereen eruit en in tegenstelling tot in Nederland begint niemand te proberen er tussendoor al binnen te komen ! Als iedereen uitgestapt is kan iedereen naar binnen. Omdat dit allemaal zo ontzettend gestructureerd verloopt gaat het ook echt supersnel ! We reizen vandaag door naar Kyoto. Daar aangekomen op het station worden we verrast door een herkenbare geur van heerlijke wafels ! Zit er een winkeltje in Belgische wafels. Dit kunnen we niet weerstaan en we kopen 3 wafels voor als we zo meteen in het hotel zijn. Dan gaan we nog 2 haltes verder met de metro naar het plaatsje Otsu aan het Biwako meer. Rond 4 uur zijn we bij het hotel wat verbazingwekkend mooi is ! Een heerlijke grote kamer met uitzicht op het meer ! De rest van de middag doen we eens een keertje niks ! We genieten van het prachtige uitzicht terwijl Maarten weer een film kijkt, Marc weer de komende dagen vol aan het plannen is en ik een boek lees. Later gaan Maarten en ik nog even op ontdekkingstocht door het hotel. Ook vanavond besluiten we niet meer weg te gaan en blijven we in het hotel in het Italiaanse restaurant eten. Was erg gezellig ! De rest van de avond blijven we op de kamer en kunnen we nog genieten van de gekleurde fonteinen die hiervoor in het meer aangaan en de verlichte rondvaartboten die er varen ! Ook dit idyllische plaatje is Japan !

Lieve groetjes,

Irene

Wies en Harrie

Mooie straatjes
En ook een mooie architectuur of niet Maarten?
Mooi en leerzaam toch!
Fijne dagen oma en opa