eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 16

Vandaag gaan we weer verkassen. We reizen van Kyoto naar Hiroshima. De 1e etappe is van het hotel naar het hoofdstation van Kyoto. Hier eten we een gebakje ter gelegenheid van onze trouwdag. Vervolgens gaan we met Shinkansen van Kyoto naar Hiroshima.

Aangekomen bij station Hiroshima moeten we denken aan een tip van Arendine en Toine die ook in Japan zijn geweest. Dat de Japanse keuken veel meer is dan alleen sushi, dat leer je wel tijdens een rondreis door dit fascinerende land. Elke streek kent zijn eigen specialiteiten. In Takayama was dat bijvoorbeeld het Hida vlees. In Hiroshima moet je Okonomiyaki hebben geproefd. Dit is een soort hartige pannenkoek met een vulling van vis, vlees en/of groenten. Wij hadden een versie met heel veel groenten erin. Het smaakte erg lekker (@Arendine en Toine, bedankt voor de tip!)

We pakken dan de bus voor het laatste stukje van de reis. De busreis door Hiroshima naar het hotel duurt een uur, bijna evenveel als het stuk tussen Kyoto en Hiroshima. Maar het resultaat mag er zijn. Het is een prachtig gelegen hotel aan een binnenmeer dat in verbinding met de zee staat. De kamer op de 19e verdieping is heel erg ruim wat we niet verwacht hadden aangezien we een kamer van 27 m2 zouden hebben. Het lijkt wel een appartement! We hebben een prachtig uitzicht vanuit de kamer. Kijk maar naar de foto's. Er is ook een prachtige badkamer met een bad waarbij je kan genieten van het uitzicht over het meer. Maarten maakt van de gelegenheid gebruik en gaat hier een half uurtje badderen. Hiervan overigens geen foto's ?

In de avond maken we een kleine wandeling in de buurt van het hotel en eten we in het rooftop restaurant op de 23e verdieping met een mooi uitzicht op Hiroshima. Daarna gaan we nog lekker lezen alvorens we gaan slapen.