eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 17

Hallo allemaal,

Wat is het mooi wakker worden op de 19e verdieping in een kamer met alleen maar grote ramen met een prachtig uitzicht op de zee en de bergen.

Het ontbijt is op de 23e verdieping in het rooftop restaurant. Prachtig uitzicht, ook overdag !

Vandaag hebben we een dagje gepland naar het eiland Miyajima. Vanaf het hotel vertrekt er een snelle ferryboot die ons er in 25 minuten heen vaart. Eerst zitten we op het dek, maar de boot gaat zo hard dat we nat worden. We proberen naar binnen te gaan maar kunnen bijna niet lopen op het dek door de enorme wind en deining van de boot. Zo ..... we zijn even uitgewaaid..... lekker maar helaas niet echt koel met vandaag weer zo'n 33 graden en een luchtvochtigheid van 80% .....

Als we bijna bij het eiland Miyajima zijn zien we de mooie oranje/rode shrine en grote Torii al liggen.

Als we van de boot af zijn lopen we over het eiland richting de Torii. Ook hier lopen weer een groot aantal herten in het wild rond ! Leuk ! Via een kleine boulevard en via een straatje met winkeltjes en restaurantjes lopen we richting de Torii. In ons geval was het eb en konden we over het strand lopen tot onder de Torii. Als het vloed is ligt de Torii gedeeltelijk onder water.

Daarna hadden we eigenlijk met de kabelbaan omhoog willen gaan de berg Mount Misen op. Vanwege harde wind ging de kabelbaan echter niet. Het waaide wel redelijk hard, maar wij Nederlanders zijn wel wat gewend. We hebben het idee dat de Japanners vooral heel erg voorzichtig zijn en bij een beetje regen en/of wind al waarschuwen en kabelbanen, treinen etc stil zetten. Het was vandaag namelijk prachtig weer ..... (bijna geen wolkje aan de lucht).

Uiteraard zijn wij toen een stuk zelf de berg opgelopen ! Helaas geen prachtige vergezichten omdat het door een bos ging. Wel heel mooie parken, bossen, riviertjes gezien !

Om 4 uur waren we weer beneden terug waar we een welverdiende koffie hebben gedronken. Daarna zijn we in 15 minuten met een veerboot naar Hiroshima gevaren. Omdat we gisteren zo lekker gegeten hadden besloten we vandaag weer voor de specialiteit van Hiroshima, Okonomiyako, te gaan ! Heerlijk en goedkoop gegeten ! Om 8 uur waren we weer in het hotel terug. Een relaxte avond op de kamer, Maarten kijkt een serie, Marc en ik lezen wat en schrijven het verslag. Daarna weer een potje kaarten.

Liefs,

Irene

Lien en Jan

Ik ben er achter gekomen wat een torii is. Weer leuke fotos en aan afwisseling ontbreekt het jullie niet.