eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 21

Vandaag een geplande rustdag ..... hoewel .....

We beginnen met rustig opstaan en lekker ontbijten op de bovenverdieping van het hotel met uitzicht op zee.

Daarna liggen we lekker aan en in het zwembad. Heerlijk verfrissend en tijd om een goed boek te lezen ! Ook is het leuk om de Japanners te bekijken. Vooral de vrouwen zwemmen bijna allemaal met over hun badkleding een trui met lange mouwen en vaak ook nog een capuchon op ..... volgens mij om zo wit mogelijk te blijven !?

Rond 3 uur heeft Marc zijn tweede boek van de vakantie uit en wil hij (weer) actie. Hier in het hotel kun je fietsen huren (is hier in Japan opvallend goedkoop, 3 uur voor 4 euro) dus hij gaat 2 uurtjes de omgeving verkennen. Helemaal bezweet komt hij later terug, met wat mooie foto's van mooie parken en uitzichten op zee, om ons over te halen om morgen nog mee te gaan.

In de avond eten we hier in het hotel. Maarten gaat daarna nog even naar de sportschool en Marc en ik gaan ieder weer naar de onsen op de bovenste verdieping in het hotel met uitzicht op zee. Blijft een heel grappig ritueel om te zien en mee te maken en het schijnt gezond te zijn. Het water dat in de onsen gebruikt wordt komt namelijk uit een geiser en men gelooft dat het water in een onsen een genezende werking heeft door de mineralen die er in zijn opgelost. Je voelt je erna in ieder geval heerlijk ! Morgenavond weer !

Ook vanavond sluiten we de avond weer gezellig af met een spelletje kaarten.

Lieve groetjes,

Irene