eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 1

Eindelijk is het zover ! Na een nacht best slecht slapen vanwege de hitte (in Nederland hebben we inmiddels de tweede hittegolf deze zomer) vertrekken we vandaag naar Japan. Ook daar gebeurt van alles deze zomer. Een paar weken terug zware overstromingen, daarna extreme hitte (meer dan 40 graden) en nu is een typhoon in aantocht rondom Tokio.

Rond 11 uur zouden we vertrekken, maar al om 10 uur kregen we bericht van KLM dat de vlucht met maar liefst 6 uur vertraagd is vanwege weersomstandigheden......nu maar hopen dat de vlucht uberhaupt doorgaat vandaag !

Rond 4 uur gaan we vol goede moed van huis. Met de bus en trein naar Schiphol. Vanwege de vertraging krijgen we daar allemaal gratis avondeten. Om 8 uur zitten we dan toch in het vliegtuig ! Marc en ik hebben het geluk in de business class te mogen zitten ! Wat weer een luxe ! En wat een geluk ! Sanne en Maarten zitten 15 rijen achter ons en af en toe zwaaien we naar elkaar. Rond half 12 kregen we nog een overheerlijk diner geserveerd. Marc is al aan de Japanse gerechtjes begonnen :)

Daarna hebben we tot half 6 in de ochtend een poging tot slapen gedaan. En dan is het natuurlijk al dag 2.