eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 15

Wat weer een geweldige dag ! Na het lekkere ontbijt vanmorgen gaan we nog even wat relaxen en lezen voordat we weer een dagtocht durven te gaan maken in het hete Kyoto, vanmiddag was het maar liefst 36 graden.

We gaan vandaag helemaal naar de andere kant van de stad. Eerst bezoeken we een van de bekendste tempels van Kyoto, de Kinkaku-ji tempel, oftewel de gouden paviljoen tempel. Hij ligt in een prachtige tuin en het lijkt alsof hij op het water drijft. Behalve de onderste verdieping is het gehele paviljoen bedekt met zuiver bladgoud ! Heel erg mooi ! We bezoeken vele tempels, maar ze zijn allemaal totaal verschillend waardoor het allemaal even bijzonder blijft.

Na deze prachtige tempel gaan we nog naar het Bamboo Forest. Hier hebben we lekker rondgewandeld tussen de enorm hoge bamboe-bomen. Heel speciaal om te zien. Een gebied waar je weer eindeloos kunt lopen van de ene naar de andere tempel, gelegen in de prachtigste tuinen.

Dit was overigens best een heel toeristisch gebied. Met toeristisch bedoel ik voornamelijk Japanse toeristen. Europeanen zien we zelden en dan zijn het meestal Italianen. We hebben deze vakantie pas 2 keer Nederlanders gezien. Het is een gezellig gebied met leuke winkeltjes en we komen ook nog echte geisha's tegen ! Zonder problemen mag je daar foto's van maken en zelf mee op de foto ! Erg leuk !

We lopen nog een stuk langs de rivier en hebben prachtige uitzichten op het water en de bergen ! Wat een bijzonder land !

Daarna gaan we met de trein terug naar ons hotel waar we vandaag vroeg, al om half 7, zijn ! Volgens de stappenteller hebben we het ook vandaag zeker weer verdiend om even met de beentjes omhoog te genieten van het mooie uitzicht op het meer terwijl we de zon zien ondergaan en een boek lezen !

Vanavond eten we lekker dichtbij huis, namelijk in het Italiaanse restaurant in het hotel.

Van 10 tot 11 uur hebben Marc en ik de onsen (soort sauna met heel badritueel) in het hotel uitgeprobeerd. Ieder apart, want dat is hier voor mannen en vrouwen gescheiden. Was leuk om mee te maken !

Daarna nog gezellig met zijn drietjes kaarten.

Liefs,

Irene

Marinka

Een ontspannen badritueel aan het einde van een hete dag en aan de vooravond van jullie trouwdag. Genieten!