eijsjes-go-japan.reismee.nl

Dag 19

Hoi allemaal,

Omdat we nu 2 dagen in een hotel zitten waar we geen ontbijt hebben, hebben we besloten geen wekker te zetten en uit te slapen. Ik word om half 9 wakker en de mannen om 9 uur. Na een verfrissende douche stappen we weer naar buiten de volle zon in met weer zo'n 33 graden. De lucht is strakblauw en de luchtvochtigheid is weer enorm hoog zodat we heel snel weer heel erg zweten ..... best vies en vermoeiend .... We ontbijten in een koffietentje in de buurt. Vandaar lopen we naar het kasteel met tuinen van Osaka. Dit kunnen we zelfs zien vanuit de hotelkamer. Een heel mooi kasteel wat in de avond ook nog eens heel mooi verlicht is. Uiteraard worden er weer de nodige foto's gemaakt.

De middag brengen we door aan/in het zwembad van het hotel. Heerlijk verkoelend !

In de avond zijn we weer lekker uitgerust en gaan we de buurt rondom Dotonbori verkennen. Volgens internet is dit de meest hysterische straat ter wereld. Nooit eerder zagen we inderdaad zoveel bizarre neonreclames als hier. Van levensgrote koeien tot reusachtige kogelvissen, bewegende 3D-krabbenen lampionnen, wat een sfeertje, we vielen van de ene in de andere verbazing. Extra leuk was het omdat we er in de avond waren en dan de enorme verlichting er nog spectaculairder uitziet. Wow, wow, wow !

Natuurlijk ook af en toe een winkeltje in. Dit blijft ook bizar omdat je echt niks kunt lezen. Vooral de winkels met koek en snoep zijn geweldig om te zien. Je ziet de prachtigste verpakkingen maar hebt soms geen idee wat er in zit. Geweldig om te bekijken allemaal ! Ook een bijzonderheid in Japan is dat je bij veel restaurants in de etalages alle gerechten kunt zien, zo goed mogelijk nagemaakt van plastic ! Wat een gek land !

Tot slot zijn we nog in de buurt van het hotel gaan eten bij een hip grill restaurant, waar Marc en Maarten diverse vleesgerechten hebben gegeten en ik rijst met een curry. Was heerlijk en erg gezellig. Daarna nog wat mooie foto's gemaakt van het verlichte kasteel en op de kamer wou Maarten natuurlijk weer een potje kaarten voordat we gingen slapen.

Lieve groetjes,

Irene